Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Cesta k samokřídlu, aneb jak to celé začalo

Úvodem si dovolím malé seznámení s tím, jak jsem se vlastně k létání dostal.

První myšlenka na zakoupení RC letadla mi probleskla hlavou někdy v létě 2006, vyrazil jsem do Pecky, ale nepochodil jsem, RC set Cessna, který jsem si vyhlédl, neměli. Druhý den jsem tento marný pokus o zakoupení 4 kanálového letadla konzultoval s kolegou, který mi tento model úplně rozmluvil, pro začátečníka se mu zdál dost nevhodný. Na rok jsem tedy úplně zapomněl na létání.

Téměř přesně po roce mi tuto myšlenku vrátil kolega (Mach), který si prohlížel model SkyLady II. Neváhal jsem a po práci to vzal opět přes Pecku. Tentokrát jsem pořídil, a tak se šlo druhý den na pole. Teď to trochu zkrátím, ale musím uvést, že nemá cenu chodit poprvé létat bez zkušeného poradce. My to zkusili a ze SkyLady po třech dnech zůstalo jen křídlo, trup a vysílačka. Taková událost se pohopitelně lehko roznese po okolí, a tak jsem záhy zjistil, že je mezi kolegy poměrně hodně zkušený pilot (Aleš), který se odhodlal předat mi své zkušenosti. SkyLady II dostala nové vnitřnosti a po pár dnech jsem ji už pilotoval bez zbytečného demolování. Můj učitel si na lekce bral samokřídlo, a protože jsem nový přijímač pořídíl i s vysílačkou Optic 6, která má elevonový mix, a samokřídlo jsem si mohl ozkoušet, rozhodl jsem se přesedlat na něj a SkyLady nechat na dlouhé plachtění mé přítelkyni (Klejkolince).

0 komentářů: