Protože nějaký ten týden už se Sky Lady létám, začínám s blížící se výplatou přemýšlet, co by se dalo vylepšit. Vzhledem k tomu, že lejdyna má ve zvyku poslouchat jen při určité rychlosti, která ale musí být obvykle vyšší než je rychlost obyčejného plachtění, čeká její křídlo přestavba na křidélka. Ta budou ovládaná dvěma servy a budou integrovaná do křídel, resp. do jejich "ušní" části. Dvě serva mi přijdou vhodnější, protože lze s křidélky pracovat mnohem efektivněji (pokud ovšem vlastníte vhodný vysílač).
Další věcí je motor a výdrž. V současnosti se ve vzduchu na jeden akumulátor udržím za bezvětrného počasí (bez jakékoliv termiky) něco kolem 12 minut letu, 6 minut motorově. Není to málo, zvlášť když mám k dispozici akumulátory tři, ale na nějaké ultra super polétání a poplachtění to moc není. Také výkon motoru je na hranici a proto se výška nabírá poměrně zdlouhavě a pomalu. Pokud by se tedy namontoval výkonný střídavý motor a tím pádem i nová vrtule, regulátor a baterie Li-Pol, zaručeně se doba letu výrazně prodlouží. Byť jen tím, že Sky Lady vystoupá mnohem rychleji a tím pádem za kratší motorový let. O řešení kritických okamžiků pomocí motoru ani nemluvě.
Celková kalkulace popisovaných úprav se pohybuje někde kolem 3.000 Kč. To není málo a tak se mi stále vtírá myšlenka, zda není lépe vložit tyto prostředky do nějakého kvalitnějšího modelu. Takový by ale vyšel ještě o něco dráž. Věřte mi, tohle je pěkně těžký oříšek...
Další věcí je motor a výdrž. V současnosti se ve vzduchu na jeden akumulátor udržím za bezvětrného počasí (bez jakékoliv termiky) něco kolem 12 minut letu, 6 minut motorově. Není to málo, zvlášť když mám k dispozici akumulátory tři, ale na nějaké ultra super polétání a poplachtění to moc není. Také výkon motoru je na hranici a proto se výška nabírá poměrně zdlouhavě a pomalu. Pokud by se tedy namontoval výkonný střídavý motor a tím pádem i nová vrtule, regulátor a baterie Li-Pol, zaručeně se doba letu výrazně prodlouží. Byť jen tím, že Sky Lady vystoupá mnohem rychleji a tím pádem za kratší motorový let. O řešení kritických okamžiků pomocí motoru ani nemluvě.
Celková kalkulace popisovaných úprav se pohybuje někde kolem 3.000 Kč. To není málo a tak se mi stále vtírá myšlenka, zda není lépe vložit tyto prostředky do nějakého kvalitnějšího modelu. Takový by ale vyšel ještě o něco dráž. Věřte mi, tohle je pěkně těžký oříšek...
0 komentářů:
Okomentovat