Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Upgrade Elite na Duplex

Vybavení na 40MHz jsem překvapivě rychle prodal, takže jsem musel pořídit přijímač pro Elite. Výběr jsem konzultoval s panem Vaňouchem, v jeho modelářsví. Dozvěděl jsem se velice zajímavou informaci. Přijímače Duplex mají rozdílnou citlivost, podle typu. Chtěl jsem tedy koupit rovnou takový, aby měl solidní dosah třeba i pro větroně. 
Koupil jsem Duplex R8 s citlivostí -106dBm. 
Pro představu, R6 má citlivost -100dBm.
Na první pohled se jedná o celkem zanedbatelný rozdíl, ovšem zdání klame.
Pro hlubší prozkoumání doporučuji pročíst například článek Wi-Fi - Dosah ... zisky, útlumy, limity.


Zásadní je tabulka útlumu trasy, kde pro tyto dvě citlivosti vychází
1000 m : - 100 dB
2000 m : - 106 dB
Vzdálenost je reálně vždy menší, ale jak je vidět, i přes nepatrný rozdíl hodnot, je vzdálenost dosahu přesně dvojnásobná.


Pan Vaňouch se prostě vyzná.





0 komentářů: