Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Phoenix RC simulátor


Po létání s FMS jsem začal uvažovat o nějakém lepším simulátoru. Jednak bych si chtěl zkoušet kousky nanečisto, a pak se taky sem tam proletět i když není zrovna moc času, nebo je venku tma, mráz, silný vítr, déšt ....
Zkoušet různá letadla, nebo i vrtulníky jde na simulátoru taky o hodně jednodušeji.
Začal jsem tedy pročítat články, názory a vybírat, jaký objednat.
Málo který simulátor má ke stažení demo, ve kterém by se dalo alespoň trochu zalétat. Buďto k němu nejde připojit vysílačka, nebo je dokonce demo pouze forma video prezentace. Vybírání tedy nebylo úplně jednoduché.

Nakonec jsem se rozhodl pořídit Phoenix RC simulátor.
Má výukové lekce, i trénování konkrétních akrobatických prvků.
Obsahuje hodně modelů, které se dají navíc snadno upravovat. Samozřejmě je možné vytvořit si model vlastní.
Stažení programu i aktualizace jde snadno ze stránek výrobce.
Potřeba je zakoupit pouze HW klíč, přes který se připojuje vysílačka. Musí mít tedy i správný konektor.

Nehledě na to, co jsem se o něm dočetl dříve, už můžu říci vlastní pocity. Dneska mi totiž konečně dorazil.

Tak nejdůležitější a asi i nejpovedenější je simulace fyziky. Nad tou jsem doopravdy žasl. Při zapnutém větru jednoznačně poznám odkud fouká. Chování modelu, o stejné hmotnosti jako mám ve skutečnosti, má k realitě velice blízko.
Přijde mi, že při vypnutém motoru letadla víc kloužou, tolik se nepropadají, ale jiné výtky nemám.

Grafika, zvuk atp, to je oproti FMS luxus, ale nic co by v dnešní době šokovalo. Automatický zoom kamery je hodně užitečná pomůcka.

No, konec psaní, ještě bych se rád trochu proletěl :-)

0 komentářů: