Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Kontrola vnitřního odporu baterie s BC-6

Jak jsem tu nedávno psal, uvažuji, že pořídím nové baterie. Zvažoval jsem opět FlightPower, tak jsem si řekl, že se zkusím podívat na jejich vnitřní odpor, který po roce a něco mají.

Nabíječka BC-6 bohužel během průběhu nabíjení vnitřní odpor neměří. Musel jsem se tedy smířit s velice nepřesnou, ale relativně porovnatelnou metodou a to Ri = delta U / delta I.

Při zahájení procesu nabíjení nebo vybíjení je možné na BC-6 rychle změnit hodnotu proudu (stiskem Start), tím pádem rovnou odečíst změnu napětí a z těchto dvou hodnot stanovit Ri.
Nepřesnost do tohoto výpočtu zanesou všechny ostatní odpory v zapojení. Je tedy dobrá k zjištění, která z baterek je na tom lépe, ale více se od ní čekat nedá.

Závěr mého testu je bohužel dost mrzutý. Měřil jsem 4 FlightPower a 1 hodně starou, balancerem nedotčenou baterii Dualsky.

A právě Dualsky vyšel z měření s 3x menším odporem než FlightPower... Takže asi zkusím něco jiného.. co třeba nové 3G Hyperion?

2 komentářů:

Mach řekl(a)...

Nedávno jsem na ně koukal. Uvažuju totiž ještě o jedné baterii do samokřídla Toro, kde je nyní výrobcem doporučená RAY 1600mAh o váze 88 g. Hyperion je o 1 g "těžší" a o několik desetikorun dražší, přičemž parametry má hezčí. Tak kdybys objednával, dej vědět.

Unknown řekl(a)...

Jasná věc, počkám jestli nebudou za nějaké pěkné peníze na Model Hobby