Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Jak jsem chytal letadlo

Člověk by neřekl, jak může být létání za mlhy zábavné. Nedá se létat daleko ani vysoko, takže je spousta času na blbnutí při zemi. Už delší dobu jsem chtěl vyzkoušet to, co jsem viděl v jednom videu z youtube.com. Týpek chytá Easy Glidera ze vzduchu přímo do ruky. Dnes k tomu byly podmínky nanejvýš vhodné (úplné bezvětří a nízká dohlednost cca 300 m) a tak jsem se dlouho nerozmýšlel. Nejprve bylo třeba zkusit přiblížení na sebe. Musel jsem najít správnou výšku (model musí letět optimálně cca 20 cm nad hlavou) a rychlost (co nejnižší). Po asi 5 minutovém zkoušení jsem konečně model chytil. Nebylo to sice úplně ono, ale povedlo se. Další pokus už byl hezčí, ale nejvíc se mi povedlo třetí a poslední chycení. Letěl jsem si letadlem někam na břicho a až těsně před sebou jsem výškovou přizvedl čumák a letadlo doslova sebral ze vzduchu těsně před ztrátou vztlaku.

Přestože je chytání takového modelu ze vzduchu asi k ničemu, na to, aby člověk zažil příjemný pocit vzrušení a adrenalinu v krvi ze své pilotáže to při prvních pár pokusech stačí až až. Přesto upozorňuji, že jde o manévr velmi nebezpečný a rozhodně není vhodný pro piloty začátečníky.

0 komentářů: