Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Easy Fly je doma!

Včera jsme byli s Pavlem vyzvednout mé nové letadlo - Easy Fly. Krabice je o trochu větší, než měla Sky lady, ale i tak byla cesta domů městskou hromadnou dopravou bez problémů.

Doma, hned po té, co jsem vše vysvětlil své drahé polovičce a smířil se s jejími nenávistnými pohledy, jsem se dal do vybalování. Na rozdíl od Easy Glidera je tento model kompletně složený! Tzn. že není potřeba nic lepit (ano, ke zkompletování modelu nepotřebujete ani kapku lepidla!), nevkládáte žádná serva ani motor. To vše je již osazené a uchycené napevno v trupu. Jediné, co je tedy potřeba smontovat, jsou kýl s výškovkou, který se zasadí na konec trupu, protáhnout anténu přijímače trubičkou, která je z kabiny vyvedena až za "ostruhou" na samém konci trupu (to mi zabralo asi nejvíc času, protože drát je to dlouhý a jak byl na několika místech už ohnutý, šel špatně vtlačovat do trubičky - poradil jsem si protažením jiného drátu z druhého konce, ke kterému jsem anténu připojil a vytáhl) a připojit tažné dráty k servům. Vše perfektně sedí a jde bez problémů. Po zkompletování letadla pomocí rukou, malinkého imbusu na červíky u serv, malého a normálního křížového šroubováku už zbývá jen vyzkoušet, zda se správně hýbou všechna serva a jestli jsou výchylky dostatečné a případně je upravit. Zde musím říci, že můj vysílač Optic 6, rozladěný ze Sky Lady, stačilo vytrimovat zpět na nulu pro všechny páčky a nemusel jsem na drátky a serva vůbec sahat. Vše je pěkně v neutrální poloze a je tak dost prostoru pro případné nové trimování. Jako poslední krok jsem model polepil několika přiloženými samolepkami (polepení je, řekl bych, lepší pro zjišťování polohy modelu za letu).

Model byl kompletní a tak mi nezbývalo, než se na něj konečně pořádně podívat. Vypadá impozantně. Ačkoliv jsem věděl, že bude hodně velký, stejně mě jeho rozměry překvapily. Musí už podle vzhledu létat skoro sám. Mimochodem to mi připomíná, že tah motoru jsem na plné otáčky nezkoušel, protože už bylo po desáté hodině a už v první třetině výkonu byl poměrně hlasitý. I tak na mě od vrtule celkem silně foukalo :-)

Dnes mě čeká vyvažování, nastavení klapek a brzd. To už jsem včera nezvládl. Taky musím trochu dostat do ruky nasazování křídel, protože ta je po zasunutí do trupu třeba ještě dotáhnout pomocí šroubů, ale nějak se mi ten systém včera nezdál, protože křídla i po utažení šla bez problémů vysunout. Zřejmě někde dělám chybu.

Takže dnes ještě bude co dělat, ale už se nemůžu dočkat víkendu, kdy ho poprvé vyzkouším také ve vzduchu. Modlím se, aby bylo dobré počasí.

Fotky po vybalení a během montáže můžete vidět na
mém albu.

0 komentářů: