Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Pult pro Optic 6

Optic 6 je klasický palcový vysílač. Každopádně jsem se učil řídit od Aleše, který se svojí pultovou Futabou používal k ovládání pák palec s ukazováčkem. Ovládání se i mě zdálo být přesnější, takže jsem to prostě okoukal.
Pult pro Optica se mi zdál nejdříve zbytečný, dokázal jsem se zavěšenou vysílačkou pohodlně řídit, ale nutno říci, že plachtění se samokřídlem moc velké změny výchylek pák nepotřebovalo.

Jakmile jsem začal zkoušet se Sharkem, začal jsem na pult myslet častěji a častěji. Nejde jen o pohodlnější a přesnější řízení, neustálé motorové létání vyžaduje i častější kontrolu nalétaného času, který byl přes zavěšovací popruh špatně vidět.

Venku je počasí leda tak na dálkově ovládané sáně, ale zkoušel jsem pult na FMS (musel jsem do něj vyvrtat díru pro zasunutí konektoru učitel/žák, což šlo snadno). Byl jsem překvapený jak hodně se řízení s ním změnilo. Poloha rukou je trochu na jiném místě a při ovládání se veškerý pohyb dělá jen prsty, zdá se tak být tedy mnohem větší, což doopravdy velice zpřesnilo pohyb pákou. Na display je krásně vidět, popruh přes krk je mnohem širší a pohodlnější.

Pult pro Optic 6 stojí 799,- vzhledem k počasí ale zbývá tolik času na procházení bazarové annonce, že jsem i jeho koupil z druhé ruky a to za 600,- .

0 komentářů: