Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Létání v Medlánkách

Modelářské letiště v Medlánkách je oproti našemu políčku vybaveno krásnou přistávací plochou, tu jsem si hlavně při vzlétávání hodně užíval.
Horší je už naše smůla na lidi, kteří tam zatím pokaždé byli. Mají sice hezká letadla, ale jejich přístup k začátečníkům s EPP je doslova buranský. Včera jsem jim udělal radost, protože jsem dokázal "spečené kuličky s vysavačem" (jejich místní název pro Sharka) rozebrat o zem. No a jak se to stalo?
Létalo se trochu nelogicky, vzlet probíhal proti slunci, pak se modelář musel otočit a létal se sluncem v zádech. Proti slunci se tedy po otočení zpět i přistávalo. Vzhledem k tomu, že bylo už hodně podvečer, letadlo prolétávalo přímo na jeho úrovni, a tak bylo třeba na pár vteřin zavřít oči. Hrozná blbost, ale na začátku přistávací plochy byli "místňáci", takže nebylo na výběr, tam byl prostor jen pro "lepší letadla". Jít za dráhu a létat celou dobu se sluncem v zádech se tam z nějakého důvodu nemůže.
Tohle se stalo osudným při posledním přistání. Když jsem se rozkoukal po průletu žlutou září, byl Shark v poloze ve které jsem ho nečekal, bohužel zároveň hodně nízko. Vypnul jsem motor, a pak se už vydal na cestu k rozpůlenému letadlu.
Nestalo se prakticky nic vážného, trup je již slepený a elektronika vpořádku přežila. Nutné je ale vzít si ponaučení, že létat za takhle hloupých podmínek je prostě blbost.

2 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Chudák Shark. :-(
U nás vedle OBI je volný parkoviště, kde o víkendu nikdo neparkuje nechtěl bys ho někdy zkusit?

Unknown řekl(a)...

Litat na moravskym vidlakove se kurva nevyplaci...