Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Jeti Spin a JetiBox

Firma Jeti model uvedla na trh nové regulátory pro střídavé motory, dle jejich vyjádření "technicky nejvyspělejší střídavé regulátory".
To jsme pochopitelně museli ověřit, a tak jsem pořídil Jeti Spin 33 s JetiBoxem.

Mít regulátor Spin bez JetiBoxu by bylo doopravdy nevýhodné. Umožňuje totiž nastavit vše dle vašich představ, a hlavně - zobrazuje regulátorem naměřené hodnoty během letu. Dozvíme se tak jaké napětí bylo na baterii, jaký proud byl odebírán, otáčky motoru i vrtule a další velice zajímavé hodnoty.

Údaje maximálního proudu se mi ale moc nezdají. Podle výpočtů teče motorem cca 18 - 22A, podle specifikace je normální odběr 17A, maximum až 25A, přesto jsou naměřené hodnoty kolem 11A.

Protože létám s baterkami FlightPower i starším packem Dualsky a pořád se nemůžu zbavit pocitu, že Flightky táhnou lépe, provedl jsem zkušební měření. Výsledky jsou celkem jasné, maximální výkon i otáčky na motoru ukazují, že je výkon s FlightPower o cca 10 - 20% větší. Navíc vůbec nedochází k větším poklesům napětí, takže by baterky mohli vydržet doopravdy déle.

Pro majitele motoru Potensky POT200 ještě prozradím ideální hodnoty k nastavení doporučené přímo výrobcem :
  • předstih = 15˚
  • rychlost akcelerace > 0.6s
  • počet pólů = 8

0 komentářů: