Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Firmware modulu Duplex

Jak už to dneska s elektronikou bývá, distribuce i prodej probíhá dříve, než je sám výrobce doopravdy spokojen s její funkcionalitou. 
Může si to dovolit, uživatelé si zvykli na aktualizace firmware téměř u všeho. 
Né jinak je tomu v modelařině. Firmware je ve všem, záleží jen, zda výrobce umožňuje jeho aktualizaci přímo uživatelům.

Modul Duplex, který jsem si koupil, neobsahoval všechny položky, které byly v posledním manuálu. Pročetl jsem pár diskuzí a zjistil jsem, že základní verze firmware pro Duplex TF jsou v podstatě 3.


  • Verze první nezobrazuje sílu signálu mezi modulem a přijímačem - položka RX Signal Level
  • Druhá verze pak neumožňuje létat při sníženém výkonu - funkce RF Output Power
  • Třetí verze, tedy prakticky verze poslední má vše, a dokonce existuje i v češtině.
Můj modul byl verze druhé. Funkci RF Output Power sice nepotřebuji, ale pocit, že mám poslední firmware ano :-) . Oslovil jsem tedy pražské servisní středisko firmy Jeti - firmu RCServis. Odpovědí mi bohužel bylo, že aktualizace provádí pouze přímo firma Jeti
Modul jsem tedy zabalil a s požadavkem na aktualizaci výrobci zaslal.

Za týden se vrátil, zdarma zaktualizovaný, dokonce v češtině komunikující modul.

0 komentářů: