Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Easy Fly - výměna výztuží křídel

Musím to asi raději zaklepat, ale dosud jsem se svým Easy Fly neměl jediný problém, co se samotného modelu týče. Je pravda, že jsem jednou přistál do koruny stromu a také je pravda, že se mi při jednom tvrdším přistání vytrhly šroubky i se závity v plastovém úchytu hliníkové tyče, do které se zasouvají křídla. Na oba problémy spolehlivě pomohla pevná lepící páska se skelným vláknem (ostatně doporučuji lepící pásku použít na plastový úchyt tyče už jen preventivně). Přes tyto menší nepříjemnosti a neustále slýchané průpovídky ve stylu: "vždyť je to čína," létá Easy Fly bezvadně. Motor a hlavně cenu by mi mohli závidět leckteří Easy Glideristé.

Nicméně nepříjemnost se mi nevyhnula tento víkend, kdy jsem přišel na pole a zjistil, že mi nejde zastrčit křídlo do trupu letadla. Nakonec jsem si všiml, že problém je v tyči, která je v křídle a která se zasouvá do zmiňované hliníkové tyčky v trupu letadla. Z předchozího dne byl totiž její konec úplně rozpraskaný - což bylo způsobeno tím (jak jsem si pak uvědomil), že mi křídlo po posledním létání nešlo vytáhnout a tak jsem trochu víc zabral. Následků jsem si všimnul až když bylo pozdě.

Hned v úterý jsme tak s Pavlem vyrazili k Peckovi a naštěstí je použitá tyč nějakého standardního "modelářského" průměru a tak ji měli jak v hliníku, tak i v materiálu, ze kterého tyč v křídle byla původně (prý nějaká slitina uhlíku). Volba byla jasná a aby se problém v budoucnu neopakoval, zvítězil hliník - prakticky stejně lehký jako původní materiál. Asi metrová tyč stála 59 Kč, ale do obou křídel jsem potřeboval dvě.

Strach jsem měl z toho, jak budu křídlo doma rozdělávat. I tady mě ale čína mile překvapila a polystyren, pod kterým byla tyč v křídle uložena, šel odlepit aniž by praskl. Celá výměna na obou křídlech mi trvala asi 0,5 hodiny. Když jsem polystyreny přilepil zpátky, vypadají křídla jako nová. Ani na váze se úprava neprojevila. Takže už jen zbývá vše vyzkoušet při nejbližším výletu na pole.

Pár fotek je i s popisky na mém webovém albu.

1 komentářů:

Unknown řekl(a)...

koukají ti z toho nějaký drátky !