Létání Vám vyprázdní peněženku, možná i postel, ale zato naplní život.
Jan Macháček 2007

Čidlo Jeti Duplex MVario

Čidlo MVario pro systém Duplex od firmy Jetimodel jsem chtěl vyzkoušet dlouho. Pro létání s akrobatem mi nepřipadá až tak důležité, abych si ho koupil. Možnost půjčit si ho jsem ale moc rád využil (díky, Aleši).
MVario je velice šikovnou pomůckou především pro létání s větroni. Zvukovou signalizací upozorňuje zda letadlo klesá či stoupá (zvuková signalizace se dá vypnout/zapnout z vysílačky). 
Já jsem si chtěl spíše ověřit, ve které výšce se běžně při létání pohybujeme. Pak mě taky zajímalo, jakou rychlostí dokáže letadlo stoupat či klesat.

MVario jsem tedy umístil do Tora 900. Celkem podle předpokladů jsem si ověřil, že běžně létáme mezi 30ti až 80ti metry. Nízké létání je mezi 15ti až 20ti metry. Výška, kdy Toro pohodlně vidím, ale už je hodně vzdálené, je cca 200 metrů. Maximum do kterého s ním zavítám je cca 300 metrů.

Maximální rychlost stoupání jsem naměřil 11m/s . Klesání s motorem 25m/s (90km/h), bez motoru pak 19m/s .

Je doopravdy hezké co čidla pro Duplex umožňují sledovat.

0 komentářů: